ProAlpin.ro Blog

3 Idei de retete rapide cand mergi pe munte

3 Idei de retete rapide cand mergi pe munte

Fara dubii, aerul de munte ofera o multime de beneficii. Unul dintre ele consta in stimularea poftei de mancare. Poate fi si acesta motivul sa descoperi cateva retete rapide pe care le poti pregati in camping si in timpul oricarei excursii cu rucsacul in spate.

Este foarte adevarat ca iesirile in aer liber ”fac casa buna” cu gratarele suculente si frigaruile bine rumenite. Insa daca vrei sa diversifici meniul, cu siguranta, ai vrea sa te ”rasfeti” si cu alte bunatati in care carnea nu este neaparat o ”vedeta”.

La urma urmei, recunoaste! Dupa 2-3 zile petrecute in mijlocul naturii, parca simti nevoia de putina diversitate. Te asiguram ca aceeasi parere o impartasesc si papilele tale gustative… care iti vor multumi dupa ce le vei ”alinta” cu cateva retete rapide, usor de preparat si deosebit de gustoase.

Ce retete rapide se pot prepara pe munte?

Evadarile in mijlocul naturii nu trebuie sa fie sinonime doar cu mancarea la plic sau cu sosurile din conserva. Iata 3 retete rapide, inspirate din ceea ce-ti ofera mediul inconjurator si adaptate dupa bucataria mediteraneana:

1. Rizoto milanez ”incarcat” cu aer de munte

Aceasta reteta poate fi considerata o adevarata incantare pana si pentru cei mai exigenti montaniarzi, nu doar cand te simti infometat.

Ingrediente pentru 2 persoane

  • Orez – 150-170 grame;
  • Cubulete concentrate cu gust clasic de carne – 1 cub si jumatate;
  • Sofran maruntit – 1 pliculet;
  • Unt – 35 de grame;
  • Parmezan – 30 grame;
  • O jumatate de ceapa alba (marime medie).

Procedura

  1. Pune la fiert 750 ml de apa sau chiar mai multa. Oricum se evapora prin fierbere si decat sa mai ai nevoie, mai bine ramane in plus. Cand fierbe, adauga cubuletele Knorr sau Maggi, apoi, trage oala deoparte.
  2. Intre timp, pe un tocator sau capac, taie ceapa cat mai fin si marunteste-o. Cu ajutorul unui cutit, razuieste parmezanul. Pentru aceasta operatiune poti solicita ajutorul tovarasului de aventura.
  3. Intr-o alta tigaie, asaza untul si lasa-l pe foc mic pana se topeste. Adauga ceapa maruntita si las-o sa se inmoaie putin, fara sa uiti sa mai amesteci din cand in cand.
  4. Treptat, adauga din apa fiarta. Prin acest mod de gatire, nu risti sa se prinda de cratita ori sa se arda. Daca este corect gatita, ceapa va avea o tenta trasparenta si o consistenta moale.
  5. Adauga orezul. Lasa-l cateva minute sa se prajeasca, pana capata un aspect sticlos. Pentru ca orezul sa nu se usuce, adauga o parte din apa fiarta. In mod sigur, un orez uscat nu va mai deveni un ”risotto alla milanese” la fel de gustos.
  6. In timpul fierberii, la nevoie, completeaza cu supa. Boabele trebuie in permanenta acoperite cu lichid. Din cand in cand, amesteca ajutandu-te de lingura. Pe masura ce absoarbe apa, orezul capata o consistenta tot mai cremoasa.
  7. Intr-un vas separat, dizolva sofranul in cateva linguri de supa. Poti folosi orice recipient, castron sau bol. Apoi la jumatatea timpului de fierbere, adauga-l in cratita in care gatesti orezul.
  8. La finalul timpului de coacere, opreste flacara, adauga parmezanul razuit si lasa orezul sa se ”odihneasca”. Acum, preparatul, la fel de gustos ca cel de acasa, este prompt pentru ”degustare”.

2. Paste cu fasole si iz de afumatura

Reprezinta una dintre cele mai gustoase si consistente retete rapide pe care le poti pregati pe munte sau in camping.

Ingrediente pentru 2 persoane

  • Paste fainoase fierte – circa 100-150 grame;
  • Fasole boabe – 1 cutie (greutate neta minim 250 grame);
  • Ulei extravirgin de masline – 1 pliculet;
  • 1 Ardei iute si 1 ceapa;
  • Carnat uscat si afumat – 1 bucata de 100 grame;
  • Rozmarin – 1 ramurica;
  • Condimente – sare si piper.

Procedura

  1. Pentru inceput, inlatura pielita de pe bucata de carnat. Apoi taie mai multe felii subtiri, pe care le vei aseza intr-un castron cu putina apa, insa fara sa fie complet acoperite.
  2. Marunteste ceapa si ardeiul iute cat mai fin. Pune-le impreuna la prajit cu putin ulei de masline, pe flacara redusa, intr-o tigaie (atentie sa nu se arda).
  3. Amesteca intreaga compozitie cu o lingura din setul de tacamuri sau daca ai la indemana, cu una de lemn. Din cand in cand, mai completeaza cu apa.
  4. Cand ceapa este bine rumenita, goleste intreaga cutie de fasole boabe. Adauga feliile de carnaciori cu toata apa din vas, condimentele si frunzulitele de rozmarin curatate de pe ram.
  5. Acopera oala si lasa la fiert. Cand incepe sa clocoteasca, adauga pastele fainoase fierte in prealabil. Asteapta sa mai dea cateva clocote, inchide focul si lasa cateva minute la racit.
  6. Separat, taie 2-3 felii de paine in cubulete. Pune-le intr-o cratita mai mica, pe foc redus, insa doar pana se usuca. Vor arata ca niste crutoane, insa nu trebuie rumenite sau ”scaldate” in ulei.
  7. In momentul servirii, asaza cateva cubulete de paine prajita in fiecare farfurie. Apoi completeaza cu mancarea de fasole cu paste deja gatita.

3. Supa de primavara cu ovaz si ridichi crocante

Dupa atata ”consistenta”, iti propunem si un preparat ceva mai ”light”, recomandat inclusiv persoanelor vegetariene.

Ingrediente pentru 4 persoane

  • Boabe de ovaz – 300 grame
  • Supa vegetala – 1,5-2 litri
  • Ridichi – 8 de marime medie;
  • Morcovi – 2 radacini;
  • Praz – 1-2 fire;
  • Ceapa verde – 1 manunchi;
  • Frunze de urzici – cate intra intr-un castron;
  • Salvie – 3-4 frunzulite;
  • Condimente – sare si piper;
  • Ulei de masline – 2-3 plicuri.

Procedura

  1. Incepe cu pregatirea prazului, pe care-l tai felii cat mai subtiri. Treci apoi la curatarea morcovilor, dupa care ii vei taia in cubulete.
  2. Acum ocupa-te de boabele de ovaz. Asaza-le intr-o strecuratoare sau castron cu apa. Clateste-le pana ce apa ramane limpede.
  3. Ia o tigaie din dotare si incalzeste continutul unui plic de ulei. Fara sa cresti flacara, pune la prajit feliile de praz si cubuletele de morcovi.
  4. Imediat ce legumele devin sticloase, adauga boabele de ovaz bine scurse de apa si frunzulitele de salvie. Amesteca de cateva ori, pentru impregnarea aromelor.
  5. Rastoarna supa din cubuletele concentrate peste compozitia obtinuta anterior. Lasa la fiert pe flacara redusa, timp de circa 20 de minute din momentul in care incepe sa clocoteasca.
  6. Pune sare si piper dupa gust, apoi presara frunzele de urzici. Continua sa fierbi inca 5 minute, apoi opreste focul.
  7. Lasa supa sa se ”odihneasca” pret de cateva minute, dupa care, distribuie compozitia in 4 castroane sau farfurii.
  8. Separat, intr-o cratita mica in care ai pus doar un fir de ulei de masline, caleste putin ceapa verde tocata marunt.
  9. La final, curata ridichile si taie-le in felii sau fasii cat mai subtiri. Imparte-le cat mai uniform in fiecare farfurie si completeaza cu ceapa verde.

De stiut despre cantitatile utilizate la cele 3 retete rapide

Daca ai nelamuriri in privinta cantitatilor, portioneaza totul de-acasa. Sau daca ai ajuns pe munte cu ”lectiile” nefacute, insa vrei totusi sa respecti gramajele, trebuie sa stii ca:

  • 1 Pumn de orez cantareste in jur de 70 de grame, iar 1 lingura 25 de grame;
  • 1 Lingurita rasa cu unt in stare solida inseamna circa 4-5 grame;
  • In lingura de supa intra in jur de 30 grame de parmezan;
  • Ca greutate, boabele de ovaz se aseamana cu cele de grau sau orez;

… si despre ingrediente…

  • Pe langa ca isi pune o amprenta speciala in preparate, sofranul reprezinta o foarte buna sursa de nutrienti;
  • Parmezanul este un tip de branza maturata (DOP), cu structura de tip granular si consistenta uscata;
  • Timpul de coacere al orezului nu este exact, ci variaza in functie de tipul ales (intre 15 si 20 de minute);
  • Cumpara orez care fierbe repede. Astfel nu mai pierzi timpul prin ”bucatarie”, ci te poti bucura de frumusetile montane;
  • La reteta cu numarul 2, poti folosi orice paste fainoase ramase de la alte mese, chiar daca nu sunt la fel de fierte;
  • Carnatul uscat adauga savoare tuturor retetelor, insa pentru ca are tendinta sa se intareasca, adauga-l abia la final;
  • Pentru supa vegetala de la reteta numarul 3, fierbe 3 cubulete concentrate cu gust de legume, in circa 2 litri de apa;
  • Ovazul constituie o excelenta sursa de nutrienti, dintre care se remarca fibrele solubile, vitamina B, fierul, magneziul, manganul, seleniul si fosforul.

Nu-i asa ca ti s-a facut pofta de o degustare in mijlocul naturii? Pentru oricare dintre aceste retete rapide, ai nevoie de o minima dotare cu ustensile de gatit si doar de un arzator cu butelie. Si pe toate le poti achizitiona din magazinul cu echipament montan ProAlpin.

Foto: www.blog.eurekatent.com

Despre autor Vezi toate articolele Site autor

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alatura-te celor peste 2900 abonati

Esti primul care afla cele mai tari oferte si mereu la curent cu noutatile.

Ne bucuram ca ai apreciat articolul!

Send this to a friend