ProAlpin.ro Blog

3 modalitati de a face alergatul mai amuzant

Partea mea preferata la alergat este cand ma opresc. Endorfinele si sentimentul de a fi realizat ceva sunt grozave.

In plus, daca mananc o friptura dupa alergare, nu ma simt atat de vinovat. Astfel, am inceput sa dezvolt modalitati de a face partea neplacuta a alergatului (alergatul in sine) mai placuta.

Incearca trail running

Alergatul prin jungla de beton poate fi foarte plictisitor, la fel si pe pistele circulare amenajate. Practic, dupa o scurta perioada o sa te simti jalnic. Ideea la alergat si la viata (cred) este sa te concentrezi pe urmatorul pas. Potecile te ajuta la asta: obstacolele, ascensiunile si coborarile te fac sa te concentrezi la fiecare pas. Esti absorbit de ceea ce se intampla in jurul tau, nu mai ai timp sa te plictisesti, sau sa te gandesti la durerea muschilor.

De asemenea ajuta ca nu ai o strada cu blocuri in jur si nici nu ai o linie de start si finis, pentru a-ti numara turele (pe mine ma demoralizeaza complet numaratul turelor).

De asemenea, este mai usor sa absorbi decorul verde, natural, decat cel gri (cateodata portocaliu) de prin oras. Desi, vei vedea ca te vei concentra atat de tare pe alergare in sine si pe urmatorul pas, incat decorul  va conta foarte putin.

banner_bergans_animat_vara

Trail runningul e misto! Asa ca ia-ti o pereche de semighete in picioare si vezi cat de amuzant este!

Sprinteaza pe langa „pluton”

alergatori

Poate nu ai timp, sau nu ai prin preajma o poteca montana; e OK, nu te alarma, poti sa gasesti alte lucruri care sa te distraga de la efortul pe care-l depui. Daca alergi pe o pista amenajata, de fiecare data cand vezi „plutonul” sprinteaza pe langa el. In plus, este foarte demoralizant sa-l vezi pe tipul ala cu colanti ca trece pe langa tine cu viteza lui Speedy Gonzales. Si pentru ca razbunarea e dulce, cand il intreci o sa vezi ce bine e.

Si sa stii ca nu doar egoul meu recomanda asta, ci exista studii in favoarea HIIT (High-intensity interval training), ceea ce insemna ca sprinturi de 45 de secunde la intervale de 15 secunde ajuta la sanatatea cardiovasculara, imbunatateste metabolismul si arde grasimile.

Fa curse cu prietenii

Adunati-va si concurati unul impotriva celuilalt. Dar ce te faci daca toti prietenii tai sunt plecati din oras. Sau din tara? Cum e si cazul meu, in mare parte. Nu-ti fa probleme, exista acum o groaza de aplicatii care te lasa sa  adaugi prietenii virtual si sa concurati. Una dintre acestea este Nike+Run (iOS si Android).

alergare

Si daca n-ai prieteni (nu te judeca nimeni), exista o aplicatie care simuleaza o apocalipsa zombi. Serios! O poti gasi aici. Din pacate n-am putut s-o testez deoarece toti developerii urasc utilizatorii de Windows Phone.

Astea sunt modurile in care incerc eu (si cateodata reusesc) sa fac fata alergatului. Cu timpul probabil voi incerca si alte lucruri si daca tu ai alte idei, te rog spune-mi-le si mie in sectiunea de comentarii de mai jos!

Despre autor Vezi toate articolele Site autor

Nascut, crescut, rafinat in orasul de la poalele Tampei. Prefera confortul cabanelor si drumetiile de o zi, doua.
Traseul preferat: Muntii Fagarasului (Cabana Sambata - 1401 m) - Fereastra Mare a Sambetei - 2188 m

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alatura-te celor peste 2900 abonati

Esti primul care afla cele mai tari oferte si mereu la curent cu noutatile.

Ne bucuram ca ai apreciat articolul!

Send this to a friend