ProAlpin.ro Blog

5 greseli des intalnite la hiking

Daca ieri iti aratam punct cu punct ce sa urmaresti atunci cand te intereseaza un rucsac de munte pentru ca experientele tale in aer liber sa fie extraordinare, azi povestim putin despre hiking-ul in sine. Hiking este denumirea general valabila pentru excursiile in aer liber, care inseamna de fapt mers mult pe jos si pe diverse terenuri naturale. A nu se confunda cu climbing, adica escaladarea peretilor de roca folosind coarde, pioleti, etc.

Deci majoritatea celor dintre noi care merg pe munte fac hiking. Exista 5 greseli de evitat in cadrul activitatii de hiking:

1. Orienteaza-te dupa un traseu potrivit

Multi dintre cei care merg pe munte isi aleg in mod nepotrivit traseul. Dupa cum stii, traseele montane sunt impartite pe categorii in functie de efortul fizic pe care-l depui. Ca sa intelegi mai bine, arunca un ochi pe articolul Marcaje de pe trasee turistice – semnificatie si explicatii. Acolo iti prezentam exact departajarea traseelor turistice de hiking. Ceea ce trebuie sa retii este ca intotdeauna iti vei alege traseul in concordanta cu forma fizica in care te afli la momentul respectiv. Pentru cei obisnuiti cu sportul de performanta, o simpla plimbare prin padure ii va plictisi probabil, nivelul de adrenalina va fi scazut. Daca faci parte din aceasta categorie (bravo , de altfel!:) ) ai nevoie de un traseu de hiking dificil. In schimb, pentru cei neobisnuiti cu muntele, exersati treptat, incepand de la cele mai usoare trasee. Astfel nu veti fi dezarmati de la primele incercari.

2. Micul-dejun, principala masa a zilei?

Da si nu. Intr-adevar, nutritionistii ne recomanda sa mancam de dimineata, sa nu sarim peste micul-dejun. Si daca stii ca ai o zi mai agitata, in care probabil nu vei avea timp la pranz sa mananci, da, infrupta-te la micul-dejun cu fibre, glucide naturale, eventual si proteine. Insa…daca mergi pe munte, nu-ti umple stomacul prea tare. Digestia consuma foarte multa energie, si daca mai faci si efort, stomacul se va supara si vei avea crampe abdominale. Mananca de dimineata binisor inainte de hiking, dar alimente care iti asigura energie, cum sunt cerealele bogate in fibre, fructe, oleaginoase, eventual lactate. Proteinele animale sunt greu digerabile si iti va fi foarte greu sa urci o panta mai abrupta cu stomacul greu.

Te-ai abonat la newsletter? Fii parte din cei care sunt mereu la curent cu informatii proaspete si review-uri utile.

3. Ia-ti ajutoare – bocancii buni pe munte se cunosc

Aici este vorba despre echipamentul pentru hiking. Bocanci sau ghete de munte – principalii tai sustinatori , rucsacul va fi si el pe masura excursiei – mai mare, mai mic, etc. Un ajutor la care tot mai putini oameni apeleaza (o fi o moda bizara, sper eu temporara) sunt betele de trekking. Urmareste in 2 minute de ce sunt atat de utile si sanatoase in articolul Bete de trekking – beneficiile folosirii lor. Propulsia pe care niste bete de trekking ti-o dau te ajuta enorm la hiking, iti impun un ritm optim si iti perfectioneaza tehnica. Cu ajutorul lor, excursiile pe munte vor deveni din ce in ce mai placute, vei vedea!

4. I have no idea what I’m doing ­čśÇ

Stii despre ce e vorba, nu-i asa? Sigur avem cu totii un prieten care mereu se arata stapan pe situatie si vrea sa ne conduca el, avand pretentii de ghid montan, pe poteci nestitute de nimeni…Mai gandeste-te o data. Chiar e sigur de traseu, ori tu cunosti cat de cat drumul? Cel mai bine este sa ai cu tine o harta detaliata a zonei respective si eventual un GPS. Nu te lasa furat de peisajele care-ti taie respiratia cu grandoarea si prospetimea lor! Fii atent tot timpul unde te afli si incotro vrei sa te indrepti.

5. Cate-un pic, pic, pic

Daca e prima oara cand explorezi un anumit traseu de munte, incepe cu pasi mici. Nu te aventura cu prietenii pe pante prea abrupte, pe care le vezi prima oara. Intodeauna vei incerca acele pante cu o gasca de oameni care cunosc acel masiv, au mai urcat pe acolo si te pot ajuta cu indicatii de hiking. Fiecare munte  e diferit, nu-i subestima puterea de a te surprinde! Siguranta ta si a preietenilor sau familiei depinde de vigilenta cu care faci hiking.

Deci, mult spor, aripi la picioare si curaj! Hiking-ul este pentru toata lumea!

Tu unde ai fost ultima oara pe munte?

Despre autor Vezi toate articolele Site autor

1 comentariuLasa un comentariu

Las─â un r─âspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alatura-te celor peste 2900 abonati

Esti primul care afla cele mai tari oferte si mereu la curent cu noutatile.

Ne bucuram ca ai apreciat articolul!

Send this to a friend