ProAlpin.ro Blog

5 sfaturi bune ca sa ramai sanatos pe timpul iernii

E atat de frig afara incat nu mai stiu cu ce sa ma mai imbrac, ce sosete sa imi iau in picioare ca sa nu imi degere degetele, ce fes sa port ca sa nu simt ca imi vor cadea urechile de frig. Cum sa faci ca sa nu racesti pe o asa vreme “pacatoasa”? Fara sanatate este fara vlaga, fara energie, fara chef de nimic.

1. Pune-te in miscare! Era probabil de la sine inteles ca am sa va recomand ceva miscare si pe timp de iarna. Nu zice nimeni sa iesiti in fiecare zi sa alergati sau sa va duceti la sala. Va inteleg, poate chiar aveti chef sa stati in casa sa leneviti. Dar va puteti pune deoparte 3-4 ore pe saptamana pentru a face niste exercitii, a va incalzi muschii si a pune sangele in miscare. Ca sa vedeti cat de importanta este miscarea pe timp de iarna si ce impact are asupra trupului si mintii, am sa va explic si de ce e nevoie de miscare: in tot acest timp se genereaza endorfine. Acestea sunt niste chimicale produse de glanda pituitara si hipotalamus ce participa la intarirea sistemului imunitar, crescand productia de celule albe ce omoara virusii. Nu te forta cu exercitiul fizic! Daca va fortati mai mult decat puteti, atunci exista posibilitatea ca nivelul de cortizol sa creasca. Acesta este un hormon de stres ce poate scadea numarul de celule albe din sange, deci sistemul imunitar se slabeste si sunteti prada mai usoara pentru raceala si boli. Cum stim ca ne punem corpul in miscare atat cat trebuie? Ideea e sa transpirati, dar sa nu va epuizati peste masura. Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca endorfinele iti dau o stare de bine si te fac sa fii mai bine dispus! Si daca alegeti sa faceti miscare in aer liber iarna, nu uitati sa purtati imbracaminte de corp!

2. Mancam, dar ne hranim? Aceasta e o intrebare pe care ar trebui sa ne-o adresam indiferent de anotimp, stare de spirit, varsta, etc. O hranire corecta tine un corp sanatos si o minte limpede. Asa ca pe timp de iarna ce trebuie consumat mai mult? In primul rand, cel mai bine va axati pe proteine cu grasimi slabe (peste, fasole), orez maro, fructe uscate, seminte si nuci, grasimi bune, lactate de calitate, ciuperci (previn infectii), ardei grasi rosii (bogati in vitamina C, care creste nivelul de “celule aparatoare”). Adaugati si condimente din plin mancarurilor, precum oregano, chimen, scortisoara, plus usturoi si ceapa, pentru ca au proprietati antibacteriene si antivirale. In al doilea rand, diversitatea conteaza! Inteleg, n-aveti rabdare sa faceti ceva de mancare in fiecare zi/seara, dar nici sa mancati numai prajeli, pentru ca se vor ivi probleme la un moment dat. Cel mai bine e sa alternati: salate, mancare gatita, etc. Si nu treceti nici in extrema cealalta: o dieta scazuta in calorii va poate iarasi distruge sistemul imunitar!

4. Aveti grija cu somnul! Poate parea ciudat, dar pana si somnul este un factor important pe timp de iarna. Cel mai bine e sa stati treji atunci cand soarele este pe cer, pentru ca statisticile au dovedit ca altfel intunericul si frigul va transmit o stare negativa, deci culcati-va si treziti- va mai devreme.

5. Incercati prevenirea racelilor cu remedii pe baza de plante. Exista destule plante ce, daca sunt administrate corespunzator, previn bolile iernii fara probleme. Si e mult mai bine sa va bazati pe un tratament ce contine plante mai bine decat sa va indopati cu pastile, nu-i asa? Asa ca da-ti o fuga pana la o farmacie sau un magazin naturist si cereti echinaceea si mai ales astragalus, care a dovedit o foarte buna adaptare la prevenirea racelilor cu numai 2 pastile de 500mg administrate pe zi si ce lupta eficient impotriva germenilor.

Ce alte remedii stiti pentru a va proteja pe timpul iernii?

Despre autor Vezi toate articolele Site autor

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alatura-te celor peste 2900 abonati

Esti primul care afla cele mai tari oferte si mereu la curent cu noutatile.

Ne bucuram ca ai apreciat articolul!

Send this to a friend