ProAlpin.ro Blog

Cum sa iti pastrezi energia in Postul Pastelui?

Postul Pastelui mai este numit si Postul Mare si este considerat unul dintre cele mai lungi si aspre dintre cele patru posturi.

Pentru a evita supra alimentatia care intervine pentru a completa proteinele lipsa de origine animala din organism, iata cateva sfaturi usor de urmarit pentru a-ti pastra energia zi de zi!

Si de ce nu, sa scapam si de cateva kg in plus, nu-i asa doamnelor? 🙂

.

Consuma alimente pe baza de carbohidrati

Si cand spun asta ma refer la cartofi, paste, paine si derivate din porumb. Totodata, asigura-ti un regim variat adaugand si soia, cereale integrale, fructe (glucide), uleiuri si margarine vegetale, nuci, seminte (lipide) si evident vitamine din legume proaspete.

In materie de fructe poti consuma mere, pere sau portocale, sunt cele mai la indemana. Din punct de vedere al legumelor poti sa alegi sfecla rosie, morcovii, telina, patrunjelul sau spanacul pe care le poti combina cu fructele in sucuri naturale. De asemenea poti sa alegi broccoli, conopida, toate tipurile de varza, ceapa, usturoiul, au un aport important de vitamine si antioxidanti intarindu-ti sistemul imunitar.

Daca doresti sa treci la nivelul urmator in detoxifiere poti apela la plante sau ierburi care sunt cunoscute pentru faptul ca iti asigura efectul dorit. Acestea sunt: crusin si radacina din lemn dulce, radacina de brusture, papadie, patrunjel, armurariu si stevie.

Aboneaza-te la newsletter ProAlpin pentru a avea parte de cele mai bune sfaturi in materie de sanatate!

Cauta sa ai mese regulate

Poate fi destul de dificil sa iti setezi mesele la un anumit interval de timp. In schimb obisnuieste sa iti asiguri cele trei mese pe zi si sa mananci exact atat cat iti trebuie. Nu exagera!

Pentru faptul ca ai scos din alimentatia ta proteinele de origine animala, rezervele de energie ale organismului depind de mesele regulate. Poti sa adaugi si doua gustari pe zi intre mese, cum ar fi de exemplu alune, migdale,  nuci si in general fructe uscate.

Nu te ridica satul de la masa

Regim-alimentar-echilibrat-pentru-popstul-pasteluiO sa va intrebati poate, cum vine asta? Ei bine, din punct de vedere teoretic este in felul urmator: este posibil ca nivelul energiei tale (glicemia) sa scada brusc si dupa o masa copioasa. Astfel ca, daca mananci toate produsele de post de pe lumea asta nu te prea ajuta cu nimic 🙂

In schimb este bine sa incluzi la fiecare masa verdeturi cum ar fi urzici sau spanac ce au un continut nutritiv mai ridicat in vitamine si minerale. Iti poti face o salata cu frunze proaspete cu legume de sezon si patrunjel sau sa folosesti o salata creata rosie.

Gaseste substituenti pentru produsele de origine animala

Pentru o alimentatie sanatoasa alege sa consumi produse care sa inlocuiasca alimentele de provenienta animala, astfel: in loc de cereale integrale cu lapte de vaca, alege laptele vegetal; in loc de iaurt opteaza pentru un terci din fulgi de ovaz cu fructe proaspete, si alimente ”home made” cum ar fi salata de vinete sau zacusca.

Daca regimul raw vegan a fost alegerea ta pe durata postului vei observa ca anumite probleme de sanatate (alergii, dureri de cap, oboseala si crampe) nu mai exista si de asemenea pielea ta capata un aspect mult mai sanatos, in plus, debordezi de energie semn ca organismul a scapat de toxine.

Citeste mai mult despre acest subiect in articolul 2Pasi spre un Stil de Viata Sanatos. Si nu uita sa iti mentii conditia fizica cu un program de exercitii eficient.

Voi ce alimente alegeti sa consumati in cadrul Postului Pastelui? Ce alte recomandari aveti privind un regim alimentar echilibrat?

Astept cu nerabdare sa citesc toate opiniile voastre despre acest subiect 🙂

Despre autor Vezi toate articolele Site autor

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alatura-te celor peste 2900 abonati

Esti primul care afla cele mai tari oferte si mereu la curent cu noutatile.

Ne bucuram ca ai apreciat articolul!

Send this to a friend