Blog ProAlpin.ro

3 Erori pe care sa nu le comiti niciodata cu incaltamintea de alergare

3 Posibile erori pe care sa nu le comiti niciodata cu incaltamintea de alergare

Pentru un runner, primul echipament care conteaza, inainte de tricou, sistem de hidratare, pedometru, etc., este incaltamintea de alergare.

Oricata experienta are acumulata si oricat de bine este antrenat, fara o ”accesorizare” optima, risca sa se accidenteze. Si nu merita sa-si asume posibilele pericole care-l pandesc la fiecare pas.

Te poti descurca fara un tricou, o bluza sau pantaloni cu tehnologii care mai de care mai sofisiticate:

  • AdvancedSkin ActiveDry – Faciliteaza indepartarea transpiratiei;
  • Exo Sensifit Motion –  Inlesneste miscarea corpului;
  • Exo Sensifit Stability –  Intensifica oxigenarea muschilor;
  • Windstopper –  Asigura protectie impotriva vantului, etc.

Este drept ca materialele inovative sporesc confortul si contribuie la imbunatatirea experientelor si performantelor. Insa toate celelalte ”cantaresc” prea putin comparativ cu pantofii, care raman singurele ”accesorii” in care merita sa investesti sume considerabile.

Doar principalele cazuri de accidentare intereseaza picioarele si trebuie sa faci tot posibilul sa le protejezi.

Cu toate acestea, inainte de o achizitie, unii practicanti inca mai comit erori. Ca este vorba despre neglijenta sau nestiinta… consecintele sunt aceleasi (cel putin in linii mari).

Ce greseli sunt asociate cu incaltamintea de alergare?

Indiferent daca te limitezi la 1000 de m, la 10 K sau la mai multi, incaltarile te pot salva de multe dintre riscurile aferente acestei discipline:

Pentru a nu cadea / recadea in aceeasi capcana, iata cateva erori, poate banale, la care trebuie sa deschizi ochii si sa le eviti:

1. Te ghidezi in functie de ”popularitatea” modelului… si atat…

Nimeni nu spune sa nu te orientezi in functie de aspect, pret, review-uri, etc. Conteaza ce spun ceilalti care au testat deja un anumit model, mai ales daca nu ai o experienta vasta. Insa tine cont ca fiecare picior este unic.

Decizia de achizitie trebuie corelata mai putin cu brand-ul, culoarea, estetica, etc. si mai mult cu:

  • Suprafata terenului (asfalt, denivelari, etc.);
  • Tipul de cursa (competitie, antrenament);
  • Durata efortului (cel mult 1 h / peste);
  • Frecventa cu care alergi (de cate ori / saptamana);
  • Tipul de pronatie (normala, hiperpronatie, hipopronatie / supinatie);
  • Greutate si constitutie corporala, etc.

Cand iti cumperi incaltamintea de alergare, vrand-nevrand, te ”impiedici” de o sumedenie de nedumiriri. Si poate ca nu este exagerat daca te adresezi vanzatorilor specializati. Sunt cei mai in masura sa te indrume in functie de exigentele pe care le ai.

2. Folosesti aceiasi pantofi cu care joci tenis sau mergi la sala

Daca arunci o privire in orice magazin cu incaltaminte sportiva si / sau montana, vei vedea ca bocancii de trekking difera de ghetele pentru hiking. Iar modelele pentru mers activ se deosebesc de cele concepute pentru fitness sau disciplinele din indoor.

Diferentierea tipologiilor nu se bazeaza pe vreun ”moft” si nici nu este determinata de un criteriu pur comercial. Nu este o chestiune despre cum se poate vinde mai mult, ci despre gasirea unor solutii personalizate, ce depind de activitatea sportiva.

De la un sport la altul, se modifica ”pretentiile” piciorului. Daca in sala de fitness se pune accentul pe stabilitate si aderenta, de exemplu, cand alergi pe asfalt, primeaza amortizarea socului pe care piciorul trebuie sa-l suporte in momentul impactului.

3. Cumperi o pereche de acelasi numar ca restul incaltarilor

O dilema in care multi runner-i se poticnesc (mai ales incepatorii) se refera la marime. Unii poate stiu doar ”din auzite” (si stiu bine) ca au nevoie de pantofi cu o jumatate sau chiar cu un numar mai mari decat poarta de obicei la sandale, pantofi sau ghete de oras.

Cand selectezi marimea, nu te lasa sub influenta prejudecatilor. Spre seara, picioarele au tendinta sa se umfle. Acelasi lucru se intampla si in timpul alergarii, cand au nevoie de mai mult spatiu, adica de o marime in plus.

Dimineata sau la inceputul cursei, incaltamintea de alergare se potriveste pe picior si nu te strange. Insa pana seara sau dupa cativa kilometri, vei simti ca te strange ori ca te ”bate” la degetul mare.

Este adevarat ca de la un brand la altul, difera atat largimea, cat si lungimea interioara. De altfel marimea este doar un idicator orientativ, exprimat cu aproximatie, nefiind ”batuta in cuie”. Conteaza exprimarea in centimetri si modul in care pantoful ”imbraca” piciorul.

Pentru a nu gresi, fie iti cumperi o pereche cu un numar in plus / o jumatate de numar, fie te bazezi pe proba fizica. Trebuie sa ramana spatiu cat sa intre un deget. In caz contrar, unghiile innegrite, dureroase si care se rup (dar nu numai) vor fi o prezenta obisnuita.

Recomandare

Inainte sa finalizezi comanda / achizitia, daca ai posibilitatea, probeaza ceea ce cumperi. Unele magazine online, inclusiv ProAlpin, dispun si de puncte offline. In acest caz, este vorba despre un magazin in Sibiu si despre un altul in Brasov… aviz doritorilor…

Foto: www.runnersworld.co.za

Despre autor Vezi toate articolele Site autor

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Alatura-te celor peste 2900 abonati

Esti primul care afla cele mai tari oferte si mereu la curent cu noutatile.

Ne bucuram ca ai apreciat articolul!

Send this to friend