ProAlpin.ro Blog

Mersul pe bicicleta si efectele sale – De ce sa pedalezi si in vacanta?

Mersul pe bicicleta si efectele sale – De ce sa pedalezi si in vacanta?

Despre mersul pe jos, se spune ca face piciorul frumos… desigur, daca ai incaltamintea corespunzatore. Cat despre mersul pe bicicleta… efectele pozitive asupra formei fizice si sanatatii nu sunt cu nimic mai prejos decat ale altor activitati outdoor.

In plus, iti ofera mai multa autonomie si te ajuta sa te simti mai liber. Dar motivele pentru care ar trebui sa nu renunti la pedalat nici in vacante, nu se opresc aici.

Ce satisfactii si avantaje ofera mersul pe bicicleta?

Decenii la rand, cele 2 roti aproape ca au disparut din peisajul cotidian. Poate din cauza comoditatii omului, progreselor tehnologice, lipsei acute de timp… Aproape nici nu mai conteaza…

Deja de cativa ani, lucrurile au inceput sa se schimbe. Tot mai multi ciclisti impanzesc ariile urbane, pistele speciale si muntii. Ar trebui sa respiram usurati. Avem motive sa credem ca bicicleta a redevenit un important si foarte raspandit mijloc de locomotie.

Printre altele, folosirea sa aduce imbunatatiri remarcabile in ce priveste sanatatea si silueta. Si reduce in mod remarcabil impactul ambiental. Dar iata cateva motive sa ”profiti” de mersul pe bicicleta atat in vacanta, cat si in viata de zi cu zi:

1. Este ”prietenos” cu planeta

Analizand orice interesectie si strada, din orice mediu, iti vei da seama ca inca, predomina autovehiculele. Dar mai exista speranta pentru generatiile actuale si cele viitoare. Cu cat balanta se inclina mai mult spre cele 2 roti, cu atat mediul inconjurator va fi mai putin afectat.

Ajunge sa ne gandim la poluare, o realitate tot mai pregnanta a zilelor noastre, dar poate insuficient combatuta. Aparte marii poluatori industriali, o parte din responsabilitate cade in seama gazelor evacuate de autovehiculele care tranziteaza, neobosit, soselele.

2. Te ajuta sa devii mai autonom

Bicicleta iti da posibilitatea sa mergi oriunde sau aproape oriunde. Nu este nevoie sa te gandesti foarte departe. Daca nu te simti inca pregatit sa mergi in vacanta pe bicicleta, poti incepe sa o folosesti pentru deplasarile zilnice.

Nimeni nu spune doar sa pedalezi si sa renunti la drumetii, excursii si plimbari pe jos. Dar in certe situatii, pedalatul te poate salva. Poti ajunge rapid unde doresti, fara sa depinzi de programul mijoacelor de transport in comun.

3. … si sa economisesti

Deocamdata, bicicleta reprezinta mijlocul de locomotie cel mai ieftin din cate exista. Nu ai cheltuieli cu carburantul, cu parcarile, etc. Cat despre service, piesele de schimb sunt disponibile pe toate gardurile. Iar daca nu te pricepi sa schimbi un cauciuc, mereu vei gasi pe cineva s-o faca.

Dar economia nu se resimte doar in buzunarul utilizatorilor, ci si in bugetele locale. Pentru ca una este cheltuiala cu o pista ciclabila, alta cu constructia si intretinerea unui drum destinat traficului greu sau / si intens.

4. Reprezinta un optim antidepresiv

Ani de zile, oamenii de stiinta au studiat ce efecte poate avea mersul pe bicicleta asupra creierului. Concluzia este destul de evidenta. Pedalatul contribuie la reducerea stresului nu doar pentru ca economisesti sau nu mai traiesti momentele tensionante din trafic.

La fel ca toate sporturile, stimuleaza producerea endorfinelor, niste compusi responsabili de starea de bine, supranumiti ”hormonii fericirii”. Astfel, devine un optim antidot impotriva starilor depresive si de nervozitate, venind in completarea unor beneficii fizice destul de usor de intuit.

5. Previne problemele de somn

Deseori, frenezia cotidianului te obliga sa sari peste momentele de relax, doar pentru a-ti duce la finalitate sarcinile de la serviciu si de-acasa. Iar cine iubeste ciclismul nu mai are timp de plimbarea zilnica, fara insa sa cunoasca posibilele implicatii ale acestui compromis.

Dar cercetatorii continua sa caute solutii pentru orice, inclusiv pentru insomnii. Si numai 20-30 de minute la pedale pe zi sunt de bun augur pentru cei care sufera de insomnie. O parte din efectul pozitiv se pare ca se datoreaza luminii solare, care regleaza ceasul biologic.

6. Creste rezistenta la efort

Mersul pe bicicleta poate fi privit si ca un optim exercitiu aerobic, cu efecte favorabile asupra inimii si plamanilor. Ca orice antrenament de aerobic cu intensitate scazuta, creste capacitatea cardiaca si pulmonara, sporeste rezistenta organismului la efortul fizic prelungit.

Activitatea are o actiune pozitiva asupra intregului aparat cardiovascular, protejand in special persoanele in varsta. De asemenea, contribuie la imbunatatirea circulatiei sanguine periferice si la prevenirea problemelor de tipul picioarelor umflate.

7. Nu afecteaza articulatiile

De exemplu, alergarea are un impact destul de agresiv asupra articulatiilor, mai ales la persoanele supraponderale, putin experimentate sau cand se practica pe suprafete dure. Cei care prefera miscarea pe 2 roti pot sta linistiti din acest punct de vedere.

Vorbim despre o disciplina cu impact scazut. In timp ce pedalezi, nu se exercita presiune prea mare asupra articulatiilor membrelor inferioare, dimpotriva. Nu se suprasolicita nici coloana vertebrala sau genunchii, greutatea corpului fiind descarcata pe cadrul bicicletei.

Foto: www.bebrainfit.com

Despre autor Vezi toate articolele Site autor

1 comentariuLasa un comentariu

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alatura-te celor peste 2900 abonati

Esti primul care afla cele mai tari oferte si mereu la curent cu noutatile.

Ne bucuram ca ai apreciat articolul!

Send this to a friend