ProAlpin.ro Blog

Review film: Cliffhanger cu Sylvester Stallone

Cliffhanger este un film din 1993, de actiune, cu Sylvester Stallone. Din propozitia asta, chiar daca nu ai vazut filmul, iti dai seama cam totul despre el. Dar merita sa te uiti la el?

Stallone, co-autor al scenariului, este un alpinist si salvamont care cu ghinion se incurca intr-un jaf al unui avion apartinand Trezoreriei SUA, prin Muntii Stancosi. Gabe, numele personajului interpretat de armasarul italian, se simte vinovat de moartea iubitei unui coleg de-a lui, desi, desigur el a incercat tot ceea ce se putea face pentru a o salva.

Warmpeace pantaloni lady

Dupa opt luni Gabe, decis sa-si dea demisia de la locul de munca, raspunde totusi unui apel de urgenta, care se dovedeste a fi o facatura. Astfel, el si cu prietenul sau (cel al carui prietena a murit mai devreme) sunt luati ostatici de Eric Qualen (jucat de John Lithgow, tipul din A treia planeta de la Soare). Eric, fost ofiter de spionaj in armata SUA si mercenarii sai incercasera sa fure niste valize cu bani din avionul trezoreriei, dar lucrurile n-au mers cum trebuie si acum aveau nevoie de oameni cu experienta de munte pentru a gasi respectivele valize prin muntii Stancosi.

Si aici incep impuscaturile, exploziile si avalansele. De asemenea, incepe si alpinismul, dar dus la extrem, nerealist. Nu am practicat alpinism si probabil nici nu o voi face, dar unele dintre miscarile si acrobatiile ralizate in film nu au legatura nu numai cu alpinismul, dar nici cu realitatea. De asemenea, pistolul de impuscat bolturi in roca isi face aparatia. Nu stii ce-i aia? E bine, pentru ca nu exista asa ceva in lumea reala. Pentru ca daca ar exista, la impactul cu piatra, ea s-ar sfarma, trimitand proiectile ascutite catre cel care a tras cu aceasta unealta.

banner_bergans_animat

Spre surprinderea mea, acest film a fost nominalizat pentru 3 Oscaruri: cel mai bun sunet, cea mai buna editare a efectelor speciale sonore si cele mai bune efecte speciale vizuale; dar n-a castigat nici unul. Si a fost si un succes la box office. Ceea ce mi se pare ciudat, deoarece prima oara l-am vazut cand eram copil si eram un mare fan al filmelor de actiune. Dar Cliffhanger mi s-a parut plictisitor, personajele nu erau placubile si in general nu m-am distrat vazandu-l. Si parerea nu mi s-a schimbat acum, cand l-am privit pentru a doua oara. Iar cei de la „prestigiosul” premiu Zmeura de Aur, se pare ca au fost de acord cu mine, fiind nominalizat pentru 4 „premii” printre care si „Cel mai prost film” si „Cel mai prost scenariu”.

banner_robens_animat

Parerea mea sincera: Cliffhanger nu merita sa fie vazut. Daca ai chef de un film de actiune din anii ’80-’90, cu tipul dur, dar (supra)uman, uita-te la Commando, cu Arnold Schwarzenegger, sau chiar la Rambo (originalul) cu acelasi italiano-american in rolul principal. Acestea sunt filme mult mai bune, la care te poti uita si acum, in 2015 si la sfarsit nu-ti va parea rau dupa timpul pierdut. In cazul meu, Cliffhanger a fost foarte aproape de a fi o pierdere de timp. Sau, poti sa te uiti la Kung Fury, cel mai bun film de actiune din anii ’80, filmat anul asta! La acesta m-am distrat copios!

A da, era sa uit: Cliffhanger o sa fie refacut (reboot) pentru noua generatie, dintr-un oarecare motiv. Cine mai intelege ce face Hollywood-ul?

Cliffhanger_upsidedown facepalm

Despre autor Vezi toate articolele Site autor